1. از طریق دستگاه های ATM
۲. از طریق خرید کارتهای پرداخت
۳. از طریق تلفن بانک
بانک ملی ۰۹۶۲۲ - بانک صادرات ۰۹۶۰۲ - پست بانک ۰۹۶۰۴
۴. از طریق اینترنت
بانک ملی http://billpayment.bmi.ir/billpay
بانک پارسیان http://bill.pec.ir
بانک سامان https://bill.samanepay.com
بانک اقتصاد نوین https://modern.enbank.net/CustomerService/jsp/checkBill.jsp
در صورت عدم قرائت کنتور توسط مأمور قرائت (به دلیل حضور نداشتن فرد در محل) صورتحساب علی الحساب با توجه به مصارف دوره مشابه سال قبل صادرمی شود.
زمان مراجعه مأمورین قرائت در صورتحسابهای برق مصرفی قید شده است لذا حتیالامکان در آن روز در محل حضور داشته داشته باشید
در صورتی که در محل حضور نداشتید، آخرین کیلووات مصرفی کنتور را به صورت تلفنی و از طریق شماره های مندرج بر روی قبوض و یا شماره اعلامی از سوی مامور قرائت اطلاع دهید.
در صورتیکه انشعاب قطع شده از سامانه جامع خدمات مشترکین حذف نگردیده باشد، مشترک می تواند جهت وصل مجدد انشعاب خود با آخرین صورت حساب برق مصرفی
خود به امور
توزیع برق مربوطه مراجعه نموده و نسبت به انجام مراحل زیر اقدام نماید .
- دریافت آخرین صورت حساب صادر شده کلیه انشعاب های موجود (در صورتیکه بدهی داشته باشند)
- پرداخت کلیه بدهیهای مربوط به انشعابهای موجود در شعب بانک
- ارائه صورت حساب های پرداخت شده یا کدرهگیری (در صورت پرداخت غیر حضوری) به امور توزیع برق برق مربوطه به منظور وصل مجدد انشعاب متقاضی
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که بطور کلی خاموشی های برق به دو دسته بی برنامه و بابرنامه تقسیم بندی می شوند. خاموشی های بی برنامه در اثر عوامل مختلفی از جمله عوامل جوی مثل باد و باران و یا برخورد خودرو با پایه های برق و یا اشیاء خارجی با سیمهای برق بوجود می آید و بطور کلی غیر قابل پیش بینی هستند و با تلاش همکاران اتفاقات در اسرع وقت مرتفع می گردند. خاموشی های با برنامه به منظور انجام طرح های مختلف برقرسانی و یا بهبود واصلاح شبکه های موجود با هدف کاهش خاموشی های بی برنامه انجام می شوند. به منظور احترام به حقوق شهروندان و جلوگیری از بروز ضرر و زیان به مشترکین برق برنامه این خاموشی ها بصورت هفتگی و مطابق لیست در سایت این شرکت قرار داده می شود.</span></p>
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">با سامانه ۱۲۱ تماس بگیرید و علت را جویا شوید. با دادن نشانی و بعضاً مشاهده شماره تلفن شما علت خاموشی را توضیح می دهد.</span></p>
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">بایستی بلافاصله سایر وسایل را از پریز کشیده و با مرکز ۱۲۱ تماس بگیرید تا نام شما ثبت گردد. سپس برای دریافت خسارت و اعزام کارشناس به امور توزیع برق منطقه خود مراجعه کنید.</s
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">در صورت داشتن نوسان و یا کاهش ولتاژ در خانه بلافاصله وسایل برقی خودرا از پریز کشیده و با مرکز ۱۲۱ تماس بگیرید.</span></p>
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">خاموشیهای با برنامه جهت تجهیز و نوسازی شبکه که منجر به کاهش خاموشیهای بی برنامه می گردد.</span><br style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;" />
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">خاموشیهای با برنامه جهت تعمیرات فوق توزیع.</span><br style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;" />
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">خاموشیهای با برنامه جهت مانور شبکه که معمولاً بیش از نیم ساعت نمی باشد و برای برقدار نمودن منطقه از طریق خطوط دیگر اقدام می شود.</span></p>
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">با سامانه ۱۲۱ تماس گرفته و آدرس پایه چراغ روشنایی و مشکل را گزارش فرمایید، اگر تا ۳ روز بعد از تماس مشکل مرتفع نگردید مجدداً پیگیری فرموده و به تماس قبل نیز اشاره کنید.</span></p>
جهت پرداخت قبوض از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟
1. از طریق دستگاه های ATM
۲. از طریق خرید کارتهای پرداخت
۳. از طریق تلفن بانک
بانک ملی ۰۹۶۲۲ - بانک صادرات ۰۹۶۰۲ - پست بانک ۰۹۶۰۴
۴. از طریق اینترنت
بانک ملی http://billpayment.bmi.ir/billpay
بانک پارسیان http://bill.pec.ir
بانک سامان https://bill.samanepay.com
بانک اقتصاد نوین https://modern.enbank.net/CustomerService/jsp/checkBill.jsp
مشکلات عدم قرائت به موقع کنتور چیست و چه اقدامی به منظور جلوگیری از صدور صورتحساب علی الحساب میتون انجام داد؟
در صورت عدم قرائت کنتور توسط مأمور قرائت (به دلیل حضور نداشتن فرد در محل) صورتحساب علی الحساب با توجه به مصارف دوره مشابه سال قبل صادرمی شود.
زمان مراجعه مأمورین قرائت در صورتحسابهای برق مصرفی قید شده است لذا حتیالامکان در آن روز در محل حضور داشته داشته باشید
در صورتی که در محل حضور نداشتید، آخرین کیلووات مصرفی کنتور را به صورت تلفنی و از طریق شماره های مندرج بر روی قبوض و یا شماره اعلامی از سوی مامور قرائت اطلاع دهید.
مدارک مورد نیاز جهت تغییر تعرفه برق مصرفی و یا تمدید آن چیست؟
- ارائه آخرین صورتحساب پرداخت شده
- ارائه مدارک از سازمانهای ذیربط
- تکمیل فرم درخواست
شرایط وصل مجدد انشعاب برق قطع شده به علت بدهی چگونه است؟
در صورتیکه انشعاب قطع شده از سامانه جامع خدمات مشترکین حذف نگردیده باشد، مشترک می تواند جهت وصل مجدد انشعاب خود با آخرین صورت حساب برق مصرفی
خود به امور
توزیع برق مربوطه مراجعه نموده و نسبت به انجام مراحل زیر اقدام نماید .
- دریافت آخرین صورت حساب صادر شده کلیه انشعاب های موجود (در صورتیکه بدهی داشته باشند)
- پرداخت کلیه بدهیهای مربوط به انشعابهای موجود در شعب بانک
- ارائه صورت حساب های پرداخت شده یا کدرهگیری (در صورت پرداخت غیر حضوری) به امور توزیع برق برق مربوطه به منظور وصل مجدد انشعاب متقاضی
منظور از خاموشی بی برنامه و با برنامه چیست؟
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که بطور کلی خاموشی های برق به دو دسته بی برنامه و بابرنامه تقسیم بندی می شوند. خاموشی های بی برنامه در اثر عوامل مختلفی از جمله عوامل جوی مثل باد و باران و یا برخورد خودرو با پایه های برق و یا اشیاء خارجی با سیمهای برق بوجود می آید و بطور کلی غیر قابل پیش بینی هستند و با تلاش همکاران اتفاقات در اسرع وقت مرتفع می گردند. خاموشی های با برنامه به منظور انجام طرح های مختلف برقرسانی و یا بهبود واصلاح شبکه های موجود با هدف کاهش خاموشی های بی برنامه انجام می شوند. به منظور احترام به حقوق شهروندان و جلوگیری از بروز ضرر و زیان به مشترکین برق برنامه این خاموشی ها بصورت هفتگی و مطابق لیست در سایت این شرکت قرار داده می شود.</span></p>
در صورت داشتن خاموشی با مدت بیش از ۵ دقیقه چکار می توان کرد؟
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">با سامانه ۱۲۱ تماس بگیرید و علت را جویا شوید. با دادن نشانی و بعضاً مشاهده شماره تلفن شما علت خاموشی را توضیح می دهد.</span></p>
اگر به دلیل تغییرات شدید ولتاژ برق، وسایل برقی سوخت چکار باید کرد؟
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">بایستی بلافاصله سایر وسایل را از پریز کشیده و با مرکز ۱۲۱ تماس بگیرید تا نام شما ثبت گردد. سپس برای دریافت خسارت و اعزام کارشناس به امور توزیع برق منطقه خود مراجعه کنید.</s
در صورت داشتن نوسان و یا کاهش ولتاژ چکار باید کرد؟
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">در صورت داشتن نوسان و یا کاهش ولتاژ در خانه بلافاصله وسایل برقی خودرا از پریز کشیده و با مرکز ۱۲۱ تماس بگیرید.</span></p>
انواع خاموشی های با برنامه در شرکت توزیع کدام است؟
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">خاموشیهای با برنامه جهت تجهیز و نوسازی شبکه که منجر به کاهش خاموشیهای بی برنامه می گردد.</span><br style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;" />
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">خاموشیهای با برنامه جهت تعمیرات فوق توزیع.</span><br style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;" />
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">خاموشیهای با برنامه جهت مانور شبکه که معمولاً بیش از نیم ساعت نمی باشد و برای برقدار نمودن منطقه از طریق خطوط دیگر اقدام می شود.</span></p>
برای پیگیری خاموش بودن روشنایی معابر و یا روشن ماندن چراغ خیابانها در طول رو چه باید کرد؟
<p>
<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma; text-align: justify;">با سامانه ۱۲۱ تماس گرفته و آدرس پایه چراغ روشنایی و مشکل را گزارش فرمایید، اگر تا ۳ روز بعد از تماس مشکل مرتفع نگردید مجدداً پیگیری فرموده و به تماس قبل نیز اشاره کنید.</span></p>